Založ si blog

Eldorado existuje.

Koľko sa ľudia celé stáročia nahľadali bájneho Eldoráda plného zlata a pritom stačilo tak málo aby ho našli. Že vy neviete kde sa nachádza? No predsa všade okolo nás, len má teraz iný názov. Volajú ho zdravotníctvo a to nemyslím len zdravotníctvo u nás, ale na celom svete. Iste preto mu zmenili názov, aby ostatní ľudia vyvoleným nezávideli. Od nepamäti bol strach zo smrti, z bolesti ,z chorôb smrteľných aj bežných taký veľký , že boli ľudia ochotní dať čokoľvek, aby im niekto pomohol zbaviť sa ho. Kedysi to boli šarlatáni dnes si hovoria doktori. Nechcem nikoho uraziť to nie, doktorov si vážim a rešpektujem , nie raz mi pomohli a vyliečili ma. Vadí mi len ten biznis čo fičí v zákulisí. Žena je ešte len tehotná a už na tom profitujú. Bojíš sa že dieťa bude postihnuté? /Ja som sa bála tiež/ Žiadny problém. Možností na zistenie vád je véééľa stačí len jediné -mať veľa peňazí. Všetko predsa niečo stojí. Trisomy test 350 euro, genetické sono 80,- euro každé tri mesiace, amniocentéza tá je lacná len 40 euro. Neviem ako ostatným no mne fakt vadí, že sa dieťa ešte ani nenarodí a už ho biznis schmatne do svojich pazúrov. Pritom výsledky mi pripomínajú dávne čarodejnice čo veštili zo sklenenej gule… Aby som bola spravodlivá musím podotknúť, že keď som bola tehotná Trisomy test som si robiť nedala. V nevedomosti som nad tým uvažovala, ale našťastie mi pošepla sestrička ,aby som si o tom teste pozrela na internete diskusie tých, čo na ňom boli. Doteraz som jej vďačná, že mi ušetrila 350 euro takpovediac vyhodených von oknom. Na genetické sono som ísť chcela dobrovoľne. No sestrička ma cez telefón poučila, že sa musím objednať 7 týždňov dopredu , lebo záujem o túto službu je veľmi veľký. Poučená z Trisomy testu som si preklepla aj genetické sono a nakoniec som bola aj rada, že som nebola objednaná. Ohlasy neboli až také zlé ako u testovania ,no ušetrila som ďalších zbytočne vyhodených 240 eur. Povinné genetické testy mi dopadli na výbornú, no keďže mám 40+ rokov požiadala som sama o amniocentézu- tá  predsa najlepšie povie, či je dieťa v poriadku alebo nie. A k tomu budem ako bonus vedieť na 100% či čakám chlapca , alebo dievča. Tak som aspoň uvažovala. Ani ma nenapadlo opýtať sa na povinnom sone doktora, či to je chlapec alebo dievča ,veď sa to dozviem z výsledkov.Odber nebol ani taký zlý ako čakanie na výsledok. Výsledky nechodili a ja som bola čoraz nervóznejšia. Nakoniec mi neprišiel z genetiky len jeden list, ale rovno dva. V jeden týždeň bolo napísané že čakám zdravého chlapca XY o týždeň v druhom , že čakám zdravé dievča. Ešteže mi nenapísali, že to bude hermafrodit. Takýto výsledok ma znervóznil až do pôrodu a ja som si len vtedy uvedomila , že to bolo celé úplne zbytočné. Nakoniec sa mi našťastie narodil zdravý chlapec, ale keby to bolo dievča tiež by neklamali….Asi som si mala radšej dať vyveštiť zo sklenej gule. Výsledok by bol rovnaký. Keď si človek uvedomí, že je to len jedno tehotenstvo jednej zdravej ženy, ktorá nepotrebovala epidurálku  ani manžela pri pôrode, nadštandardnú izbu atď. – taká malá kvapka v oceáne príležitostí ako vytiahnuť z človeka peniaze tak si musím povedať ,že fakt Eldorao existuje a ja som si istá ,že zdravotníctvo je najlepší biznis na svete. Každý chce byť zdravý , mladý a žiť bez bolestí a je ochotný dať za to aj posledné euro. Ja nie som výnimka. No na druhej strane nenechám sa žmýkať bez triezveho sedliackeho rozumu. A to isté radím aj vám ostatným.

Tridsať rokov školských reforiem II.

20.08.2019

Kapitola II- Politika a školy. Tak ako v každom odvetví na túto tému by sa dali písať hotové telenovely. Viem veľmi dobre, že aj za socializmu boli učitelia či chceli alebo nie politickí propagátori svetlej budúcnosti socializmu so všetkým čo k tomu patrilo. Tiež viem, že keď sa rušili okresy a osobné spisy učiteľov prechádzali na školy v ktorých učili ,niektorí [...]

Tridsať rokov školských reforiem.

17.08.2019

Prešlo už tridsať rokov od doby ako padol socializmus a nastúpila naša skvelá demokracia. Páni to je niečo. Mne sa zdá akoby to bolo včera :štrnganie kľúčov, nosenie trikolór po škole a večné debaty s učiteľmi čo by mohol nový systém zmeniť. Ktovie o čom by vtedy s nami učitelia diskutovali, keby boli vedeli kam sa školstvo vyberie. Nie som zástanca socializmu, ten [...]

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 3988x
Priemerná čítanosť článkov: 1329x

Autor blogu

Kategórie

Archív